با سلام.

در روز چهارشنبه مورخ17 مرداد ماه  ساعت 15 و تعداد 31 نفر همنوردان از شهرستانهای تربت ، مشهد، سیستان و نیشابور توسط یک دستگاه اتوبوس عازم لاهرود اردبیل شدیم .

ساعت 15 روز پنجشنبه از شابیل در ارتفاع 2700m توسط لندرور مسیر تا حسینیه را طی کردیم و در هوایی دلپذبر، ابر و باران و آفتاب کمپ شبمانی در ارتفاع 3700m  برپاگردید و در کنار همنوردان ساعات زیبایی در غروب افتاب بر دریای ابر را گذراندیم .

صبح روز جمعه ساعت 5 صبح درامتداد نور چراغ پیشانی انبوه کوهنوردان مشتاق سبلان  که جلوتر از ما  به سمت قله روان بودند،راهی قله شدیم .

در حالیکه لحظاتی بعد طلوع خورشید برفراز کوهها و  دریای ابر همگی ما را افسون میکند.

مسیر پناهگاه تا قله کاملا پاکوب بوده و مشخص است و در بیشتر قسمت‌های آن پرچم‌های راهنما وجود دارد.

زیباییهای دامنه های اطراف سبلان  به همه ما انرژی مضاعفی می بخشید تا گام هایمان را برای قدم نهادن بر سبلان زیبا استوار تر کنیم . گروههای بسیاری از نقاط مختلف در مسیر هستند ، گروههای آذری زبان ترانه های ترکی سر می دهند که لذت صعود را دو چندان می کنند.

پس از عبور از صخره های بزرگ و شیب های تند به پله آخر یعنی سنگ محراب که گفته می شود محل خلوت گزینی و بعثت زرتشت می باشد، رسیدیم .

سرانجام در باد شدید ،ساعت 10:30 دقیقه صبح جمعه ،همگی همنوردان که اکثریت انها قله اولی بودند به کنار دریاچه زیبای قله سبلان رسیدیم.

عظمت سبلان و خصوصا زیبایی دریاچه  چنان همیشه شگفت انگیز بود.

خدای را شکر کردیم به خاطر فرصت دیدن دگر باره این همه  زیبایی .

پس از ساعتی استراحت و ثبت این لحظات و خاطرات صعودمان در قاب تصویر ،سبلان را تا درودی دیگر بدرود گفتیم و از روی یال و با پی گرفتن پرچم های علامت مسیر، راه بازگشت در پیش گرفتیم.

ساعت 14 به کمپ  میرسیم و بعد از صرف ناهار دیرهنگام و جمع اوری وسایل مجددا از طریق لندرورها ساعت18  به شابیل برمیگردیم .پس از استفاده همنوردان از ابگرم شابیل ساعت 21 به سمت نیشابور حرکت میکنیم .روز شنبه ساعت 12 ظهر تعداد  16 نفر از همنوردان در تهران از تیم اصلی جدا شده و از طریق یک دستگاه مینی بوس که قبلا هماهنگ شده بود، عازم پلور جهت صعود دماوند-جبهه غربی شدند و بقیه همنوردان مسیر را ادامه دادند و در ساعت 12 شب به نیشابور رسیدند.

سرپرست:مرضیه خیرابادی

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خدمات پرستاری سپید گستر laparoscopy باران کولرگازی با کیفیت وایت وستینگ هاوس فروشگاه آنلاین