به نام ایزد منان

شیرکوه بلندترین  قله استان یزد و کوهی در حصار کویر های یزد و ابر کوه

می باشد

تقریبا دور تادور این کوهستان را کویر وبیابان تشکیل داده

قله های مشهور این منطقه شیر کوه .گاو گوساله. برفخانه و طرازجان می باشند.

بهترین و مناسب ترین مسیر صعود به قله شیرکوه از تفت و روستای ده بالا است .

طبق برنامه ریزی قبلی در تاریخ 1396.11.19 تعداد7 نفر از همنوردان با یک دستگاه مینی بوس هیوندا ساعت 17 نیشابور را به مقصد یزد ترک کردیم .

ودر ساعت 10:30 جمعه 96.11.20به روستای ده بالا به ارتفاع 2494 متر رسیدیم و بعد از آماده شدن ساعت 10:50کوهپیمایی را آغاز و را دره نجیب را در پیش گرفتیم از همان اول راه بارش برف آغاز شد و سردی هوا و برف و یخ زدگی مسیر وشیب تند دره نجیب با کوله های سنگین جذابیت صعود را بیشتر کرده بود.

در طول مسیر به تعدای از کوهنوردان و تیم های که به علت هوا ی نامساعد موفق به صعود قله نشده بودند و در حال فرود بودند برخوردیم و امید ما با توجه گزارش هواشناسی فردا بود که هوایی نسبتا مساعد را اعلائم کرده بودند بالاخره بعد از 5 ساعت پیمایش مسیر و استفاده ار دستگاه جی پی اس و تابلوهای که به عنوان راهنما در مسیر بود و کار را آسان نموده بود حدود یاعت 16 به جانپناه شیر کوه در ارتفاع 3511متر رسیدیم امکانات (سه جانپناه در کنارهم قرار دارند فلزی و کانکس و سیمانی آنتن دهی تلفن همراه عالی و  سرویس بهداشتی و آب موجود بود ) شب را در جانپناه سپری و روزشنبه ساعت 8 حرکت را آغاز کردیم با توجه به بارش های روز قبل مسیر برف زیادی داشت بعد از دو ساعت پیمایش حدود ساعت 10 صبح تمامی افراد تیم با موفقیت قله را صعود کردند(ارتفاع قله 4075)و بعد از استراحت کوتاه و عکس گرفتن با توجه به مه و سردی هوا قله رایه سمت جانپناه ترک کردیم ودر ساعت 15 به روستای ده بالا رسیدیم و با سلامتی کامل برنامه به اتمام رسید .

نفرات  تیم سرکار خانم خیر آبادی(سرپرست)

هادی جعفری (جلو دار)

علی جعفری (عقب دار)

سرکار خانم ادگی

سرکار خانم حریری

سرکار خانم دهقان

آقای خلیلی از مشهد

با تشکر از تمامی همنوردان عزیزی که در برنامه حضور داشتند و تشکر می کنیم از سرپرست برنامه سرکار خانم خیر آبادی.

گزارش نویس :هادی جعفری

باشگاه کوهنوردی فراز نیشابور ساعت ,مسیر ,خانم ,سرکار ,برنامه ,جانپناه ,سرکار خانم ,هادی جعفری ,ساعت پیمایش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نوحه اردبیل سازه سقف magnusevpbxe2 posto گروه صنعتی نوین بتون مرجع کنکور ایران ostadan121 طراحی سایت و سئو با هوشمند وردپرس معرفی و نقد کتاب با گیزر :)